سری اول شامل صد سوال
پاسخ سوالات: گزینه صحیح به صورت زیر خط دار مشخص شده است ممکن است در برخی درست نمایش داده نشود اگر سوالی پاسخش ج باشد زیر خط (UnderLine) درست دیده نمی شود و ج جواب سوال می باشد.
این سوالات برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تدوین شده و کتابی به همین نام هم توسط اینجانب چاپ شده و می توانید از این تستها برای موفق شدن در آزمون تستی تری دی اس مکس استفاده کنید. ( بیشتر سوالات موجود در سایتها که فروخته می شود از همینجا کپی شده است پس لطفاً نخرید و از همین استفاده بفرمائید ان شالله که موفق می شوید.)
1) براي ذخيره موقتي يك صحنه در حافظه اصلي كامپيوتر از كدام دستور استفاده مي شود؟ت:1 متوسط
الف: Cut
ب: Copy
ج: HOLD
د: FETCH
2) براي تغییر آرایش یا چیدمان صحنه ها از چه مسيري بايد استفاده كرد؟ت:1 سخت
الف: Configure Paths / File
ب: Customize / Viewport Layout
ج: Customize / Viewport configuration
د: Customize / Layout
3) کدام نور به عنوان همه سویه استفاده میشود؟ ت:7 متوسط
الف: Omni
ب: Target Spot
ج: Direct
د: Sky
4) كدام يك از ابزارهاي كنترلي ويوپورت زير در نماي پرسپكتيو با نماهاي عمود بر صفحه تفاوت دارد؟ت:7 متوسط
الف: Arc
ب: Pan
ج: Field Of View
د: Zoom
5) كدام تركيب كليدي براي نمايش شبكه شطرنجي راهنما بكار ميرود؟ت:1 سخت
الف: G
ب: Alt+ G
ج: Ctrl+ G
د: Shift + G
6) كدام يك ازShape هاي زير داراي ظاهر سه بعدي است؟ت:2 آسان
الف: Text
ب: Section
ج: Helix
د: Arc
7) براي همسوسازي اجسام از چه دستور استفاده ميشود؟ت:7 آسان
الف: Align
ب: Clone
ج: Mirror
د: Position
8) براي ساختن يك آرايه دايره اي با دوران مشخص بايد از كدام حالت استفاده كرد؟ت:4 متوسط
الف: Move
ب: Rotate
ج: Scale
د: Re-Orient
9)از چه ابزاري جهت توزيع يك مجموعه از كپيها بين دو نقطه در طول يك مسير يا خط مستقيم استفاده ميشود؟ت:7 متوسط
الف: Mirror
ب: Snapshot
ج: Array
د: Spacing Tools
10) براي ساختن يك آرايه عكس فوري از يك جسم در حال حركت از كدام دستور استفاده مي شود؟ت:9 سخت
الف: Mirror
ب: Snapshot
ج: Array
د: Spacing
11) براي پخش انيميشن از انتها تا ابتدا كدام گزينه استفاده مي شود؟ت:9 متوسط
الف: Ping Pong
ب: Real Time
ج: Forward
د: Reverse
12) براي ظاهر كردن مسير حركت يك جسم متحرك از كدام گزينه بايد استفاده كرد؟ت:9 متوسط
الف: Path
ب: Vertex
ج: Segment
د: Trajectory
13) در 3d Max سرعت اجراي انيميشن براي فيلمهاي NTSC چند فريم در ثانيه است؟ت:9 سخت
الف: 25
ب: 29.97
ج: 24
د: 30
14) كدام يك از اجسام زير مجازي است؟ت:2 متوسط
الف: Teapot
ب: Box
ج: Dummy
د: Virtual
15) مشاهده سلسله مراتب Link در كدام پنجره امكان پذير است؟ت:4 متوسط
الف: Hierarchy
ب: Schematic View
ج: Track View
د: Display
16) براي ايجاد خميدگي در يك جسم در طول آن بطور يكنواخت از كدام دستور ميتوان استفاده كرد؟ت:7 متوسط
الف: Lathe
ب: Twist
ج: Extrude
د: Bend
17) براي ارتفاع دادنSpline چه دستوري كاربرد دارد؟ت:5 آسان
الف: Bevel
ب: Lathe
ج: Extrude
د: Bend
18) كدام يك از دستورات زير داراي يك جسم فرعي است؟ ت:5 متوسط
الف: Extrude
ب: Bevel
ج: Lathe
د: Bend
19) براي اينكه سطح داخلي جسم رندر شود چه بايد كرد؟ ت:10 سخت
الف: بايد يك سطح مقطع از آن جسم را رندر كرد.
ب: بايد جسم را از نقطه قطب آن جدا كرد.
ج: بايد بردارهاي نرمال جسم برعكس شوند .
د: هرگز داخل جسم را نمي توان رندر كرد.
20) براي وصل يك جسم به جسم ديگر از چه دستوري استفاده مي شود؟ ت:5 متوسط
الف: Weld
ب: Divide
ج: Attach
د: Detach
21) از كدام دستور براي بريدن اضلاع سطح يك جسم مش استفاده مي شود؟ت:5 متوسط
الف: Slice
ب: Slice Plane
ج: Delete
د: Divide
22) براي دوخطه كردن يك اسپلاين از چه دستوري مي توان استفاده نمود؟ت:5 متوسط
الف: Extrude
ب: Chamfer
ج: Cycle
د: Outline
23) كدام يك از دستورات زير عملياتهاي بولي را روي يك اسپیلاين مركب انجام مي دهد؟ت:6 متوسط
الف: Union
ب: Trim
ج: Intersection
د: Boolean
24) كدام يك از دستورات زير باعث مي شود كه يك راس گرد شود؟ ت:5 متوسط
الف: Chamfer
ب: Cross Insert
ج: Fillet
د: Smooth
25) در ابزارHelix براي آنكه تمام فشردگي مارپيچ نسبت به شعاع اوليه باشد مقدار Bias چند است؟ت:2 سخت
الف: 2
ب: 1
ج: 1)
د: 0
26) براي بهم ريختن يك جسم از كدام يك از دستورات مقياس استفاده مي شود؟ت:4 متوسط
الف: Uniform
ب: Squash
ج: Non)Uniform
د: Translate
27) ازكدام فرمان درابزارArray ميتوان تمامي اجسام كه از يك مسير پيروي كنندو با مسير هم جهت شوند استفاده كرد؟ت:4 متوسط
الف: Follow
ب: Uniform
ج: Re-orient
د: Scale
28) براي آنكه ميزان تقسیمات يك جسم افزايش يابد چه بايد كرد؟ ت:6 متوسط
الف: استفاده از دو دستورTile و Mesh Smooth
ب: مقدارAmount آنرا بايد افزايش دهيم
ج: از تكنيك اجسام مركب استفاده نماييم
د: مقدارSegment را افزايش دهيم
29) براي اضافه كردن يك يا چند جسم به مجموعه منتخب نامگذاري شده مي توان از دستور……… استفاده كرد.ت:3 آسان
الف: Intersection
ب: Subtract
ج: Attach
د: Add
30) براي تعيين ميزان گردي ابزار Chamfer Box چه پارامتري بايد تغيير كند؟ت:2 متوسط
الف: Axis
ب: Chamfer
ج: Segment
د: Fillet
31) در 3dmax چند نور پیش فرضDefault Light وجود دارد و چند تای آن به طور پیش فرض روشن می باشد ( به ترتیب از راست به چپ)ت:7 سخت
الف: 1و1
ب: 2و2
ج: 1و2
د: 2و1
32) در کدام حالت از دستور Clone موضوع اصلی کپی شده دارای ارتباط کاملاً دو طرفه هستند؟ت:4 متوسط
الف: Copy
ب: Reference
ج: Instance
د: Pivot
33) برای مرتب کردن اشیاء نسبت به همدیگر و بطوریکه یکی از اشیاء موضوع اصلی باشد و بقیه نسبت به آن مرتب شوند از کدام دستور استفاده می کنیم؟ت:4 آسان
الف: Clone
ب: Move
ج: Array
د: Align
34) اگر بخواهیم در ابزار Scale به طوری عمل کنیم که حجم کلی ثابت بماند ولی بتوان در راستاهای مختلف مقیاس های متفاوتی را اعمال نمود از کدام حالت استفاده می کنیم؟ت:4 متوسط
الف: UniForm
ب: Non-Uniform
ج: Squash
د: Selectand scale
35) زاویه دید جلوی لنز دوربین ( میدان دید) که به حسب درجه می باشد چه نام دارد؟ت:7 متوسط
الف: Lens
ب: FOV
ج: Telephoto
د: Environment Range
36) برای اتصال دادن دو موضوع از کدام فرمان می توان استفاده کرد؟ت:3 متوسط
الف: Explode
ب: Attach
ج: Ungroup
د: Group
37) برای نشان دادن نمای پرسپکتیو از کدام کلید استفاده می شود؟ ت:1 آسان
الف: Ctrl+P
ب: Shift+W
ج: Alt+P
د: P
38) در خطوط دو بعدی یا Line ، گره ای که نوک تیز باشد چه نام دارد؟ت:2 آسان
الف: Corner
ب: Smooth
ج: Bezier
د: Smooth+ Bezier
39) برای انحنای گوشه های مستطیل در فرمان Rectangle از کدام گزینه استفاده می شود؟ت:2 متوسط
الف: Length
ب: Width
ج: Corner Radius
د: Smooth
40) اگر بخواهیم یک فرمت غیر از Max را به درون محیط برنامه بیاوریم از کدام دستور استفاده می کنیم؟ت:1 آسان
الف: Open Recent
ب: Import
ج: Export
د: Publish To DWF
41) اگر بخواهیم نمایش آماری اطلاعات را در نما داشته باشیم به کدام دستور مراجعه می کنیم؟ت:11 متوسط
الف: Show Grid
ب: Show Statistics
ج: Show FOV
د: Show Safe Frame
42) برای ویرایش اشیاء دو بعدی از کدام ابزار استفاده می کنیم؟ت:12 متوسط
الف: Edit Mesh
ب: Edit Poly
ج: Edit Line
د: Edit Spline
43) اگر بخواهیم اشیاء که به صورت گروه در آمده اند به یک گروه کلی تبدیل شوند چه دستوری است؟ت:3 متوسط
الف: Group
ب: Assembly
ج: Attach
د: Merge
44) کدام ماده به حالت ترکیبی بوده و بیشتر روی سطح براق جسم تمرکز دارد؟ت:8 متوسط
الف: Ink ‘n Paint
ب: Shellac
ج: Double sided
د: Top / Bottom
45) اگر بخواهیم درصد عبور نور از جسم را کنترل کنیم از کدام گزینه استفاده می کنیم؟ت:8 متوسط
الف: Transformation
ب: Self illumation
ج: Opacity
د: Light Advanced
46) برای ایجاد فیلم به طول 300 فریم چه تنظیمی را باید انجام داد؟ ت:9 سخت
الف: در قسمت Time Configuration و عدد End Time را روی 299 تنظیم می کنیم.
ب: در نوار Time Line در پائین پنجره Max روی عدد 100 دابل کلیک کرده و عدد 299 را وارد می کنیم.
ج: در هنگام رندر تنظیم می کنیم که 300 فریم را رندر گیری کند.
د: در حین تنظیم دوربین برای فیلم برداری از فریم 0 تا 299 ( جمعاً 300 فریم ) را فیلم برداری کرده و رندر را روی 299 تنظیم کنیم.
47) کیفیت خروجی تصویر Resolution در حین کدام عمل قابل تنظیم است. ت:10 آسان
الف: Modeling
ب: Light
ج: Material
د: Render
48) کدام ابزار یک از حالتهای زیر موضوع را طبیعی تر و هموارتر نشان می دهد؟ت:12 آسان
الف: High Light
ب: Wire frame
ج: Smooth
د: Lit Wire frame
49) تركيب صفحه كليدي نمايFront داخل يك ويوپورت چيست؟ت:1 متوسط
الف: Shift + F
ب: Alt + F
ج: Ctrl + F
د: F
50) در كدام شيوه نمايشي وجه های جسم نمايش داده مي شود؟ت:3 متوسط
الف: WIRE FRAME
ب: SMOOTH
ج: FACET
د: Bounding Box
51) براي تغيير ابعاد یکنواخت يك جسم از كدام دستور استفاده مي شود؟ت:4 آسان
الف: Squash Scale
ب: Uniform Scale
ج: Scale
د: Rotate
52) براي ساختن يك آرايه با تغییر ابعاد یکسان بايد از كدام حالت استفاده كرد؟ت:4 متوسط
الف: Scale Transform
ب: Uniform
ج: Pivot Point Center
د: Re-orient
53) براي تعيين ميزان گردي ابزار Chamfer Box چه پارامتري بايد تغيير كند؟ت:2 متوسط
الف: Axis
ب: Chamfer
ج: Segment
د: Fillet
54) برای مشاهدة مسیر فایلهایی که توسط Auto Backup ذخیره شده اند ، از کدام دستور استفاده می کنیم؟ت:1 سخت
الف: Auto Backup
ب: Customize
ج: Configure Paths
د: View Paths
55) در فرمان Helix کدام گزینه باعث می شود که چرخش ها و مارپیچ ها به ابتدای مارپیچ نزدیکتر باشند؟ت:2 سخت
الف: Bias منفی
ب: Bias مثبت
ج: Turns منفی
د: Turnsمثبت
56) در فرمان Line اگر بخواهیم شیب منحنی در دو طرف گره یکسان نباشد ، کدام گزینه بکار می رود؟ت:2 متوسط
الف: Smooth
ب: Adaptive
ج: Corner
د: Bezier
57) برای انتخاب حالتهای مختلف نمایش موضوعات در ویوپورت ، از کدام دستور استفاده می کنیم؟ت:10 سخت
الف: View port Configuration
ب: Rendering / Environment
ج: Disable Texture
د: Rendering / Track View
58) کدام دکمه برای قفل کردن مجموعه انتخابی استفاده می شود؟ت:3 سخت
الف: Selection Toggle
ب: Selection Lock
ج: Group Lock
د: Group Toggle
59) در ابزار Spacing برای اینکه اجسام به صورت یکنواخت تقسیم شوند از کدام گزینه استفاده می کنیم؟ت:6 سخت
الف: Divide Evenly
ب: Centered
ج: End Offset
د: Count
60) برای تغییر Frame Mode به Key Mode در نوار زمان ، کدام گزینه به کار می رود؟ت:9 سخت
الف: Snap Toggle
ب: Next Frame Key
ج: Current Frame
د: Key Mode Toggle
61) برای تکرار یک انیمیشن از فریم ابتدایی تا فریم انتهایی و برعکس کدام حالت را در وضعیت LOOP انتخاب میکنیم؟ت:9 سخت
الف: Reverse
ب: Ping-Pong
ج: Forward
د: Backward
62) کدام جمله در مورد پنجره Modifier Stack صحیح نیست؟ت:10 سخت
الف : ترتیب قرار گیری دستورات اصلاحی در این پنجره مهم نیست.
ب: دستورات اصلاحی اعمال شده به جسم در این محل نشان داده می شود.
ج: پارامترهای دستورات اصلاحی اعمال شده ، در دسترس است.
د: دستورات از نوع Instance به صورت توپر (bold) نشان داده می شوند.
63) در هنگام Deformation ، پارامتر Twist چه کاری انجام می دهد؟ت:6 متوسط
الف: باریک کردن موضوع
ب: تغییر مقیاس موضوع
ج: پخ زدن موضوع
د: چرخاندن و پیچاندن موضوع
64) در دستور اصلاحی Displace کدام گزینه شدت تغییر سطح یک جسم را نشان می دهد؟ت:6 سخت
الف: Decay
ب: Strength
ج: Planner
د: Conform
65) در تابع Edit Spline برای ویرایش اضلاع یا لبه های موضوع ، کدام گزینه را انتخاب می کنیم؟ت:6 متوسط
الف: Spline
ب: Vertex
ج: Segment
د: Face
66) کدام تابع است که از دو موضوع متداخل،کل آنها را در نظر می گیرد؟ت:6 آسان
الف: Union
ب: Intersection
ج: Subtraction
د: Chamfer
67) در مدلسازی Loft ، کدام نوع شکل نمی تواند به عنوان Path در نظر گرفته شود؟ت:10 سخت
الف: Rectangle
ب: Line
ج: Circle
د: Text
68) کدامیک از اجسام مرکب زیر ، یک جسم را به جسم دیگری متصل می کند؟ت 10 سخت
الف: Scatter
ب: Conform
ج: Shape Merge
د: Connect
69) کدام گزینه در مورد دوربین ها درست نیست ؟ت:7 متوسط
الف : دوربین از نوع Target قابلیت چرخش در همه جهات را دارد.
ب: برای فعال شدن نمای دوربین ، دکمه C را فشار می دهیم.
ج: دوربین Free برای انیمیت به کار می رود.
د: در دوربین هرچه فاصله کانونی کمتر باشد ، میدان دید بیشتر است.
70) در نورپردازی از چه نوری به عنوان نورکلیدی استفاده می کنیم؟ ت:7 متوسط
الف: Omni
ب: Target Spot
ج: Direct
د: Sky
71) در پنجره Material Editor توسط کدام گزینه می توانید رنگ ماده در برابر نور را تنظیم کنید؟ت:8 متوسط
الف: Ambient
ب: Diffuse
ج: Specular
د: Opacity
72) در قسمت Map پنجره Material Editor ، کدام نقش با توجه به رنگهای تصویر بیت مپ مورد نظر ، روی سطح جسم برآمدگی یا تورفتگی ایجاد می کند؟ت:8 متوسط
الف: Bump
ب: Reflection
ج: Orientation
د: Diffuse
73) ماده ای به اجسام صحنه اعمال شده باشد چه نام دارد؟ت:8 آسان
الف: Slot
ب: Material
ج: Map
د: Hot
74) در پنجره Render ، با انتخاب گزینه Range می توان …………. را Render کرد.ت:10 سخت
الف: فقط یک فریم
ب: فریمهای ابتدایی
ج: محدوده ای از فریمها
د: تمامی فریمها
75) برای افزودن یک افکت از نوع پس زمینه در پنجره Environment ، کدام گزینه بکار می رود؟ت:10 سخت
الف: Tint
ب: Environment Map
ج: Bitmap
د: Material Browser
76) کدام فرمت زیر می تواند توسط برنامه مورد Import قرار گیرد؟ ت:10 سخت
الف: Corel draw
ب: Photoshop
ج: Illustrator
د: Visual basic
77) کدام یک از حالتهای زیر موضوع را طبعیتر و هموارتر نشان می دهد؟ت:3 آسان
الف: Bounding box
ب: Wire frame
ج: Lit wire frame
د: Smooth
78) برای منظم کردن یا همتراز کردن موضوعات نسبت به یک جسم کدام ابزار زیر بکار میرود؟ت:4 آسان
الف: Clone
ب: Align
ج: Array
د: Rotate
79) برای مدل سازی یک فنجان یا جام کدام روش حجم سازی را بکار می برید؟ت:12 سخت
الف: Extrude
ب: Lathe
ج: Loft
د: Bevel
80) کدام دستور جهت انحنا و خم کردن موضوع استفاده می شود؟ت:5 متوسط
الف: Bend
ب: Edit spline
ج: Taper
د: Edit mesh
81) کدام دستور جهت منحنی کردن گوشه های ترسیم بکار میرود؟ت:5 متوسط
الف: Bend
ب: Chamfer
ج: Taper
د: Fillet
82) کدام گزینه یک سیستم ذره ای می باشد؟ت:6 متوسط
الف: Fog
ب: Volume light
ج: Patch
د: Snow
83) برای قرار دادن تصویر روی سطوح بیرونی و درونی یک موضوع از کدام گزینه استفاده می کنیم؟ت:8 سخت
الف: Wire
ب: Facet
ج: Face map
د: 2-Sided
84) تعداد دفعات تکرار شدن یک نقش یا map بر روی جسم از کدام گزینه است؟ت:8 متوسط
الف: Offset
ب: Texture
ج: Tiling
د: Rotate
85) برای ایجاد حالت انیمیشن کدام ابزار بکار می رود؟ت:9 آسان
الف: Ambient
ب: Animate
ج: Fire ball
د: Position ranges
86) کدام دستور برای متحد کردن 2 موضوع بکار می رود؟ت:3 آسان
الف: Explode
ب: Attach
ج: Ungroup
د: Ngon
87) کلید میانبر نمای پایین کدام است؟ت:3 متوسط
الف: F
ب: B
ج: U
د: P
88) می خواهیم دستوری روی موضوع پیاده کنیم تا تحت ویرایش یا اصلاح قرار نگیرد.ت:3 متوسط
الف: Hide
ب: Hide by hit
ج: Freeze
د: Unfreeze
89) برای حرکت دوربین روی مسیر دلخواه از کدام گزینه استفاده می شود؟ت:7 سخت
الف: Trajectory
ب: Create
ج: Move in Camera
د: Animate Camera
90) برای تکثیر موضوع بطوریکه بصورت مدور چیده شود،کدام فرمان بکار میرود؟ت:4 متوسط
الف: Align
ب: Clone
ج: Array
د: Mirror
91) گزینه Corner radius در فرمان Ngon چه عملی انجام می دهد؟ت:2 سخت
الف: اریب کردن گوشه ها
ب: انحنای گوشه ها
ج: چند ضلعی به دایره تبدیل می شود
د: تنظیم حالت محیطی یا محاطی
92) گزینه Refine در فرمان Edit Spline برای جه کاری مورد استفاده قرار می گیرد؟ت:5 متوسط
الف: گره ای را در موقعیت دلخواهی از شکل اضافه می کند.
ب: یک گره را به دو گره تبدیل می کند.
ج: چندین گره را توسط خطوط مستقیم به یکدیگر متصل می کند.
د: شکل را بصورت بسته رسم میکند.
93) برای نرمتر کردن یا ملایم کردن نقاط درخشان یک ماده کدام گزینه استفاده می شود؟ت:8 سخت
الف: Shine strength
ب: Ambient
ج: Soften
د: Face map
94) برای اضافه کردن یک جسم به یک گروه ابتدا کدام ابزار بکار می رود؟ت:3 متوسط
الف: Assembly
ب: Open
ج: Attach
د: Detach
95) برای مشاهده نورهای صحنه و کنترل و مدیریت آنها کدام گزینه بکار می رود؟ت:7 سخت
الف: Light Tracer
ب:Light lister
ج:Light View
د:Light Management
96) در کدام قسمت انیمیشن می توان مسیر را تبدیل به Spline کرد؟ ت:9 سخت
الف:Assign Controller
ب:Path constraint
ج:PRS parameter
د:Trajectories
97) برای آنکه کل فریم های موجود رندر گرفته شود کدام حالت استفاده می شود؟ت:10 متوسط
الف:Single
ب:Active Time Segment
ج:Range
د:Frame
98) کدام یک از گزینه های زیر از فرمت های خروجی رندر نمی باشد؟ت:10 سخت
الف:AVI
ب:CIN
ج:EPS
د:DWG
99) برای ایجاد پیچش در یک موضوع از کدام اصلاح گر استفاده می شود؟ت:5 آسان
الف: Bend
ب:Taper
ج:Twist
د:Noise
100) از کدام اصلاح گر برای کاهش تعداد گره ها و سطح های موضوع استفاده می شود؟ت:6 متوسط
الف:MultiRes
ب:UVW Map
ج:Spherify
د:FFD
سلام میشه جواب هاشم بدین
جواب هاش رو از کجا میشه تهیه کرد؟
پاسخ سوالات: گزینه صحیح به صورت زیر خط دار مشخص شده است ممکن است در برخی درست نمایش داده نشود اگر سوالی پاسخش ج باشد زیر خط (UnderLine) درست دیده نمی شود و ج جواب سوال می باشد.
پاسخ سوالات: گزینه صحیح به صورت زیر خط دار مشخص شده است ممکن است در برخی درست نمایش داده نشود اگر سوالی پاسخش ج باشد زیر خط (UnderLine) درست دیده نمی شود و ج جواب سوال می باشد.